Mall till chokladflaskkort

on 18 november 2008

av Birgitta/Bi

Börja med att studera mallen och gör ev. justeringar av måtten. Chokladkakorna är olika stora beroende på vilket fabrikat som används. Använd chokladens mått + några millimeter.


Mall av Birgitta/Bi

På min skiss har det råkat bli så att kortet syns från insidan vilket innebär att mallen eller ritningen om du följer den skall ligga på baksidan av pappret om du använder mönstrat papper. Jag gör mina kort från "bägge håll" så jag tänkte inte på det när jag ritade mallen. Sorry! Använder du mönstrat papper och vill få det att stämma med fram och baksida så får du helt enkelt spegelvända och passa in mallen.

Om du önskar mallen i PDF-format, var snäll och skicka en förfrågan till Skrotboken(snabel-a)gmail.com. Ange Chokladkort/Bi i ärendefältet.

Skrotbokens länkar
Julklappsstugan 18/11 - Vi gör chokladflaskkort av Bi

0 kommentarer: