av Tiggy

Ibland behöver man snabbt nått litet kort att sätta i en present men tiden finns sällan till det. Istället för att gå och köpa nått tråkigt multitillverkat i affären så varför inte ge bort egna små knippen med kort? Kan också vara roligt att ge bort nått litet med en känsla av eftertanke. Jag tänker visa hur man rätt enkelt skapar en presentpåse med sådana småkort.

Ja vad har man inte i gömmorna, alltid blir det nått spillpapper eller bandbitar över. Saker som kanske är för små för Layouts eller kort kommer bra tillhands när du gör dessa kort.

Jag valde att använda lite udda stämplar för ibland vill man 'bara' ge bort något och då kanske inte ett grattiskort funkar så bra. Man kan säkerligen utesluta en hälsning utanpå också om man vill, kanske sätta fler dekorationer istället.


Mina kort är gjorda i formatet 7 * 14 cm och är sedan vikta på mitten. Som stomme har jag använt vitt albumblad.

Foto av Tiggy



Man kan om man vill sätta en öljett i hörnet eller göra ett hål om man vill ge mottagaren valet att fästa kortet med ett snöre.

Foto av Tiggy



Påsen är ett cellofankuvert med måtten 16* 16 cm som jag knycklat ihop lite i toppen och sedan fäst ett band runt.
Snabbt, enkelt och rätt roligt var dessa att göra!


Foto av Tiggy


1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde en liknande variant till min svärmor i födelsedagspresent, den s k "kortakuten" ;)
Mycket uppskattat! :D

Du har gjort tokfina kort tiggy!