av Sofia/skberg74

Har du liksom jag ett pärlplatteläggande barn? Här kommer ett förslag på julpyssel för er som vill lägga pärlplattor!


Det du behöver är pärlplattor, pärlor och fantasi. När snöflingorna är lagda så stryker du dem med bakplåtspapper mellan pärlor och strykjärn - jag stryker båda sidor så snöflingorna blir lite stabilare.
Snöflingor av Sofia/skberg74


Det började redan förra vintern jag och dottern ville julpyssla och dottern hade just fastnat för nabbipärlor. Pärlplatteläggning var vardag här hemma. Jag satt med och lade pärlplattor och började skissa upp en snöflinga på plattan.

Det blev några snöflingor då och i år har vi köpt genomskinliga pärlplattor så det var lättare att göra en skiss att utgå ifrån så nu gör vi snöflingor igen.


Förra årets snöflingor gjorda på rund pärlplatta.
Snöflingor av Sofia/skberg74



Årets snöflingor är gjorda med skissen nedan som utgångspunkt.
Snöflingor av Sofia/skberg74

1 kommentarer:

Eleonor sa...

Det är roligt att göra dekos med pärlplattor. Jag gjorde faktiskt snöflingor för inte så länge sedan och har även gjort lite andra smågrejer. Här är min snöflinge-LO: http://avigaellen.blogg.se/2008/december/vilda-efter-egen-skiss.html