av maxell

Orange är en glad och livskraftig färg som inbjuder till positiva känslor. Orange är värme, kraft, eld och apelsiner. Det är kort sagt lätt att vara kreativ med en passionerad och handlingskraftig färg som orange.

Evelina har skapat en uppsättning färgsprakande bokmärken med varma inslag av orange. De är lämpliga att använda nu när vi är många som kryper upp i favoritfåtöljen för att läsa en bok eller två.


Jag hittade en så rolig liten grej i min systerdotters pyssellåda - en slags airspray för barn (color kids) som jag lekte med för att skapa egna mönsterpapper. Jag använde även mallar men när jag sprayade med perfect pearls blandat med vatten blandades allt ut (jag sprayade lite för mycket...), men jag gillade den effekten som uppstod när allt rann sönder.

Jag tog det närmaste jag hade, ett utrivet blad från ett kollegieblock och pressade med så att vätskan sögs upp. Färgen och glittret överfördes på det och jag blev förtjust! Nu hade jag två snygga papper!

Jag vill ha så lite höjd på mina bokmärken som möjligt och då är magic mesh jättebra! Det är självhäftande och platt. Jag stämplade och använde dymo för texten innan jag avslutade med band.

Bokmärken av Evelina/Alien Bling

Sam skapade en värmande höstlayout med hjälp av en orange bas. Det matchar perfekt till hennes genuina glada uppsyn.


Jag gillar hösten och dens (!) färger för den är vacker och så det bästa - JAG är född då! Åsså gillar jag att då åker du och jag bort härifrån till Teneriffa och slipper skitvädret och kommer hem lagom till vi börjar öva Lucia och sånt.

Mamma, (eftertänksamt) du måste ha haft det tråkigt på hösten innan mig!

(Kom tillbaka efter en stund och kompletterade det hela med) Förresten, det var bra för jag behövde inte använda något av mina grejer till layouten, det var bara ditt och ett papper från Katarina.

Layout av Sam/Sam

maxell har skapat en layout om glädjen till livet. Ett liv som innehåller någon som är minst lika impusiv som sin mor...


En kväll gömde han sig i en stor låda som av någon anledning stod mitt på köksgolvet. Han stängde om sig, men det fanns en öppning kvar och det är igenom den som jag tagit fotot.

Jag valde att skapa layouten i olika nyanser av orange då jag eftersträvade en varm layout om glädjen, passionen, kreativiteten, impulsiviteten och kraften som han ger och får. Det undgår väl ingen att han bokstavligen har bus i blicken?

För att det verkligen skulle gnistra kring layouten har jag använt glitter både här och där.

Layout av Lotta/maxell


Glittrande detaljer.

Jag fick rita dit egna prickar över a för att bilda ä. Som synes hade jag inte exakt samma nyans på pennan, men det fungerar. :)"

Foton av Lotta/maxell

Hur är du kreativ med orange? Ladda upp ditt alster i Skrotbokens galleri.
Skrotbokens länkar
Vi berättar om hösten
Höstens färger - Del 1: Höstens alla färger av maxell
Höstens färger - Del 2: Grön av maxell
Höstens färger - Del 3: Röd av maxell
Höstens färger - Del 4: Orange av maxell
Höstens färger - Del 5: Gul av maxell
Höstens färger - Del 6: Beige av maxell
Höstens färger - Del 7: Brun av maxell
Höstens färger - Del 8: Grå och Svart av maxell

3 kommentarer:

Emma sa...

Wow, Sam!!! Vilken snygg LO! Älskar hur du dekorerat med löven :)

Och maxell: Så läckert! ...och t.o.m. blommor.... ;)

Emma sa...

Bling: Definitiv liftvarning på bokmärkena!!! Är det magic mesh? Borde ju vara kanon på bokmärken, så de inte trillar ut så lätt...för visst är det lite småklistrigt (hence the magic....???)

Alien Bling sa...

Ja det är magic mesh och det är bra av den anledningen också, de håller sig på plats - haha det hade jag inte tänkt på. ;)
En bra grej med magic mesh är att det sitter bra men ångrar man sig är det jättelätt att flytta utan att man förstör det under!