Monster klär sig i rosa

on 26 oktober 2008

av Evelina/Alien Bling

Halloween förknippas lätt med en viss palett av färger och det är svårt att skapa med andra färger än de traditionella. Men det går!
Här visar vi exempel på att ljusblått och rosa faktiskt är färger som hör till halloween.



"De traditionella halloween färgerna är ju orange, grönt, lila och svart. Sannerligen en snygg kombination. Men jag kände för att bryta trenden och göra ett kort i helt andra färger. Jag valde att behålla svart som bas. Sen fick det bli rött, blått och gult. Jag har inte så mycket läskiga spök saker i mitt förråd. Så det blev döskallar och ritade kryp som fick agera dekoration"
- Carola


"Här började jag med att stämpla hela kortbaset med ljusblå färg så att det blev roliga prickar för att liva upp. För att rama in fyllde jag i prickarna i ytterkant med svart penna. Jag chalkade alla pappers kanter innan jag limmade fast dem."
- Evelina


"Jag använde stjärnmönstrat punchinella som schablon och duttade med dabber (färgen citrus)för att få ett ojämnt stjärnmönster. Monstret satte jag fast på papper, klippte ut och monterade på 3D-kuddar."
- Evelina


"Kortbasen fick vara vit men jag täckte mycket med gult papper som jag doodlade en ram på. jag monterade alla papper och klistermärker innan jag avslutade med ett gult band och text från dymo."
- Evelina

Skrotbokens länkar
Vi firar Halloween av Alien Bling

0 kommentarer: