Hipp, hipp, HURRA!

on 25 oktober 2009

Helt fantastisk och otroligt roligt - nu har vi hunnit fylla 1 år!

Den 20e oktober 2008 publicerades det första inlägget i Skrotbokens historia. Det har följts av ett år fyllt av skapande. Än finns det mycket kvar att ge och få.

Vad har hänt under detta år?
Det är mycket som har hänt under det gångna året. Vi har till exempel

  • haft över 33 600 besökare
  • publicerat 285 inlägg (detta är nummer 286)
  • haft läsare från i princip hela världen
  • ví har kunnat glädja oss åt bidrag från er - våra läsare, inte så många men så mycket roligare är det när det sker. Vi ser förstås gärna mycket mer av den varan. =) Det är trots allt först med kommentarer och bidrag som vi lyckas med vår intention att vara ett forum för och av alla.
  • vi har haft ett antal tävlingar med härliga vinster. Den första vinsten var ett kit som rest (samåkt) hela vägen hit från USA och det har följts av mer nationella vinster.



Gratulationskort med pop-up paket. Tutorial kommer inom snar framtid.
Kort av Bi

Inget firande utan paket
Självklart skall vi fira med paket också. För att kunna få chansen att vinna ett hemligt scrappigt/pyssligt paket ska du delta i våra ettårsutmaningar.

Senaste dag att delta i ettårsutmaningarna är

lördag den 7e november klockan 23.59


Två av Skrotbokens banners (större och mindre) som alla kan använda för att länka från sin egen blogg/hemsida till oss

Ladda ner en av bilderna, spara den och lägg in den i din egen blogg/hemsida tillsammans med länk till http://skrotboken.blogspot.com


Utmaning 1 - för dig med blogg eller hemsida

a. I din egen blogg eller hemsida länkar du till Skrotboken och talar om att du deltar i vår ettårsutmaning - utan att publicera ditt eget alster. Låna en av ovanstående bilder och länka till adressen http://skrotboken.blogspot.com

b. Vi utmanar alla att skapa något (layout, kort, digitalt, altrat och så vidare) på tema födelsedag. Vad som helst som kan associeras till födelsedag gäller. Ett krav dock - på vart alster skall finnas med ljus i någon form; riktigt, foto, dekoration, text och så vidare. Vi valde ljus eftersom vi nu tänder födelsedagsljus och ljus för att "värma" oss i höstmörkret. Alla alster ska vara nyskapade för denna tävling. Maximal bildstorlek är 700 pixlar på bredden eller höjden

c. Du skickar in ditt bidrag genom att e-posta det till skrotboken(snabel-a)gmail.com märkt "Utmaning 1 - oktober 2009" OCH lägga en kommentar i detta inlägg med en fungerande direktlänk till din länk om Skrotbokens ettårsutmaning. Notera att du inte får publicera ditt alster innan vinnaren är utsedd.

Vinnare i utmaning 1 kommer att utses genom omröstning.

Utmaning 2 - för dig som saknar blogg/hemsida

Detta är alternativet - om du saknar blogg eller hemsida - Här e-postar du ditt alster till skrotboken(snabel-a)gmail.com märkt med "Utmaning 2 - okt 2009". Maximal bildstorlek är 700 pixlar på bredden eller höjden

Vi utmanar även här alla att skapa något (layout, kort, digitalt, altrat och så vidare) där du använder ljus i någon form. Temat är fritt och ljuset kan vara riktigt, foto, dekoration, text och så vidare. Vi valde ljus även här, men låter temat vara fritt. Alla alster ska vara nyskapade för denna tävling.

Vinnare i utmaning 2 kommer att utses genom omröstning.

Utmaning 3

Här gäller det att kommentera.

Du ska lämna en kommentar till detta inlägg där du berättar hur din önskefödelsedag skulle se ut om du fick drömma fritt.

För den som har en blogg vill vi gärna att du liksom i utmaning 1 talar om i din blogg att du deltar i vår ettårsutmaning. Låna någon av ovanstående bilder och länka till adressen http://skrotboken.blogspot.com Lämna förutom din berättelse om önskefödelsedagen en fungerande direktlänk till din länk om Skrotbokens ettårsutmaning.

I denna utmaning kommer vinnaren att utses med hjälp av lotten.

Den som hängt med i svängarna har nog redan lagt märke till att man kan kombinera utmaning 1 och 3 alternativt utmaning 2 och 3 så länge man kommer ihåg att både kommentera i bloggen och att skicka sina tävlingsalster med e-brev.

Nog snackat - börja kommentera och skapa, vi ser fram emot många trevliga bidrag.


Tackkort av Bi

Stort TACK till...
Avslutningsvis vill vi tacka alla dem som har varit med och skapat för Skrotboken under det gångna året: Alien Bling, Anki, Bi, Bitte71, Carola, Chruss, Essmo, Henrietta, ikis, Katarina B, LenaS, Lillium, Lilo, |Linda|, maxell, Metal_Minish, MiaS, Mimmelie, mison, Missan78, Neliva, RonjaS, Saawan, Sam, Samara, Scräpemma, Skberg74, Ulrika_m, Tiggy, Tinto och Yoli.

Vi vill också tacka alla dem som har sponsrat med vinster, som har skickat in alster, som har besvarat våra enkäter och som har lämnat kommentarer till våra inlägg.

Ingen nämnd - ingen glömd!

TACK!

Skrotbokens länkar
Skrotbokens manifest
Skapat med tema rosa bandet av LenaS och maxell - Det första inlägget med inspiration som publicerades i Skrotbokens blogg

6 kommentarer:

Bollebygdsbo sa...

Stort tack för materialet som kom i min brevlåda härom dagen. ;)
Ska bli ett nöje att ta sig an utmaningarna.

sarateres sa...

Hej
Jag är med och tävlar
http://pysselochpapp.blogg.se/2009/november/tavling-igen.html

Milaja sa...

Jag hade tänkt göra ett kort, men min vana trogen hann jag inte ... så jag deltar i trean itället :-)

På min önskefödelsedag vill jag bli väckt och promenera ner till en hotellfrukostbuffé. Den avnjuter jag med en eller två vänner sedan är det dags för en simtur i det lagom tempererade vattnet.

Sedan när jag är ren och torr och nymasserad så står en luftballong och väntar för att ta mig på en tur över St. Petersburg som jag tydligen befinner mig i (jag fyller år i maj så solen skiner).

Efter ballongturen så är det dags för en promenad på stan där jag bland annat besöker en fantastisk chokladaffär.

Middagen består av en picknick med diverse delikatesser tillsammans med min familj och mina närmaste vänner och sedan får kvällen bli det jag/vi har energi kvar till.

skrotboken sa...

Det låter sannerligen som en riktig önskefödelsedag. Hoppas du får chansen att uppleva den en dag.
Det där med luftballong finns med även i min dröm =D.

Tack för kommentaren och skicka du in ett kort i alla fall en dag alster är alltid välkomna hit.
Kram Bi

Familjen Karlsson sa...

Födelsedagar är alltid kul! Klart man vill vara med och fira!

http://pysslingkarlsson.blogspot.com/

milaja sa...

Då skickade jag in ett kort iallafall :-) (Länkar till samma inlägg som innan)

http://envanligtristsida.blogg.se/2009/november/far-se-om-det-blir-av-nagot-denna-gangen.html