Varmt välkommen Ulrica!


Ulrica Jonsson/Mysmumlan


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag arbetade i Östersund på en affär som säljer hobbymaterial så mitt kortmakeri påbörjade redan -02 då jag jag framförallt gjorde mycket kort till bröllop, dop, fester etc. vidare trillade det in mer och mer material till scrapbooking. Jag blev genast totalt såld på detta fantastiska och rofyllda skapande och samlade på mig högvis eller snarare tonvis med material! =) Men av olika skäl tog mitt skapande inom scrapbooking inte riktigt fart förräns runt -07 och därefter har jag framförallt skapat för mitt eget välbefinnande men även gjort en del jobb för andra.

Mitt bästa scrapminne: Wow, finns det något som är bättre en det andra!? =) Jag måste nog påstå att jag älskar det jag gör och allt jag gör, annars skulle jag inte göra det. Men det finns något som jag älskar att göra ovh det är att gå på olika loppisar och jag hittar alltid så fantastiskt mycket roligt material till skapandet.

Mitt sämsta scrapminne: Jag kan heller inte direkt påstå att jag har några dåliga minnen? Har någon gång misslyckats med färgning av olika föremål, men så illa tyckte jag inte att det var! =)

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Det beror alldeles på vad det gäller, har det med stora saker som livet att göra så har jag allt jag någonsin kan önska mig, nämligen min familj. Har det med skapandet att göra så, kan man aldrig få för mycket av scrapbooking material! ;)

Mitt goda råd till alla som skapar: Det finns inga bra eller dåliga sätt, inga rätt eller fel! Alla skapar efter sin egen förmåga och alla skapelser är vackra oavsett vad andra tycker. Skapa ska du göra för att du mår bra i själen av det och får utlopp för din kreativiet.

I övrigt vill jag säga ... Skapande har alltid varit en del av mig, en stor del av mitt liv. Jag började redan som litet barn att tillverka små söta garndockor. Jag var extremt kreativ i skolan färg & form samt bild var mina favoritämen. Vidare har jag genom mitt liv provat på det mesta som finns i hobbyväg såsom tvålprydnader, tennbroderier, marmorering av tyger, tvål & ljusgjutning, målning och mycket annat. Men mina favoriter som består är att göra smycken, sy lapptäcken och annan sömnad, men framförallt scrapbooking.

Länk till min blogg: http://www.mysmumlan.blogspot.com/


Layout av Mysmumlan

0 kommentarer: