Varmt välkommen Åsa!


Åsa/Dolores


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: För ett par år sedan hamnade jag på ett amerikanskt scrapforum (som jag kom till via en sida om miniatyrer) och blev helt fascinerad över alla LO´s i galleriet. Jag har ju själv alltid fyllt mina fotoalbum med minnen, kvitton, dekorationer, urklipp och text men jag hade aldrig sett något liknade som det som visades upp i galleriet.
En dag klickade jag på en länk och hamnade i ännu ett galleri, den här gången ett kortgalleri. Det blev kärlek vid första ögonkastet, jag kunde helt enkelt inte se mig mätt på alla vackra kort. Så på våren 2007 plockade jag fram en massa material (som jag redan hade från andra sorters pyssel ) och satte igång med korttillverkningen inför den stundande mors dag, och än idag håller kärleken i sig…

Mitt bästa scrapminne: Jag kan omöjligt välja bara ett, det måste bli alla de där ”första gångerna”! Första pysselträffen, första mässan, första pysselshoppingen, första gången jag blev nöjd med något jag skapat, första gången jag behärskade en teknik… ja, listan kan bli ganska lång.
Hur som helst, det är alla de där sakerna och händelserna man gjorde första gången som alltid kommer att vara mycket speciella minnen. Och det bästa av allt är att det fortfarande finns nya saker att upptäcka, lära sig och uppleva!

Mitt sämsta scrapminne: Det måste vara i vintras då jag hade en segdragen ”pysselblock” som aldrig verkade gå över. Jag hade varit sjuk i ett par veckor och när jag äntligen orkade sätta mig vid skrivbordet så var min pyssellust som bortblåst. Det tog ett tag innan jag kom igång igen men det var först efter det att jag försökt tvinga fram det (utan positivt resultat) och sen bestämt mig för att inte pressa mig till det och bara låta det vara. Då äntligen lossnade det!

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Joakim von Ankas kassavalv eller Richard Bransons förmögenhet! *skratt*
Skämt åsido, jag skulle inte tacka nej till ett vitputsat funkishus vid havet, god hälsa för mig, mina nära och kära och lite mer pengar på fickan varje månad.
Vad gäller pysslet så ligger ännu fler stämplar, papper från Graphic45 och Gesso högt på önskelistan.

Mitt goda råd till alla som skapar: Jämför dig inte med andra, bara med dig själv och se hur du utvecklas! Du skapar inte för någon annan än dig själv och så länge du har kul och mår bra av att skapa - good for you! Sparka Jante i baken och säg att du är förbannat bra på det du gör!
(Måste erkänna att jag har ganska svårt att själv leva som jag lär, men jag försöker).

I övrigt vill jag säga ... … att jag heter Åsa och bor i Stockholm med min man och katten Spencer. Jag älskar 1900-talskuriosa och kitchiga små ting, så allt sånt som pinuppor, flamingos, kakburkar i plåt, ”negress-statyetter” och religiösa ikoner osv. får mig verkligen att gå igång. ♥

Länk till min blogg: http://www.dolorespyssel.blogspot.com/


Det här kortet representerar nödvändigtvis inte min stil som kortmakerska utan mer mig själv som person. Brunt och blått är mina favorifärger och den vackra 40-talsdamen får representera min stora vurm för 1900-talskuriosa.
Kort av Dolores

0 kommentarer: