Varmt välkommen Mia!


Mia Olsson/MiaPuh


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag började snacka med lite folk på nätet och sen var det kört :)
Men i början köpte jag bara på mig en massa saker en hel del dubletter som jag sålde av eller bytte bort och så samlade jag på mig ett lager
Det var väl för 4 år sen ungefär tror jag

Mitt bästa scrapminne: Många, men jag tycker det är skoj när man gör saker till folk och de uppskattar dem :)
Gjorde ett album till en kompis med flera Layouter på hennes hund, hon blev väldigt glad och det var himla skoj att göra albumet med :)

Mitt sämsta scrapminne: - när jag råka få klister över ett helt kort inte någon större höjdare.
Tipsar, tryck inte för hårt på limflaskan.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: - Fler önskningar :)
Friska händer, en date med Tim Holtz :) pengar och givetvis en chihuahua och en större lägenhet

Mitt goda råd till alla som skapar: - våga prova på och det kan aldrig bli för mycket rosa
Hittar du något som är snyggt lifta.

I övrigt vill jag säga ... Mia heter jag, mer känd som MiaPuh, jag samlar på allt med Nalle Puh. Jag har tja de mesta i Nalle Puh väg, allt från kramdjur till stekpanna :)
Jag är från västkusten men flyttade till Stockholm för 11.5 år sedan.
Jag älskar att fotografera och "tjötar" ganska mycket om mina små rara kampfiskar, mer kända som hajarna Odd & lillebror ip-Odd :)
Gulligt gillar jag fortfarande men försöker att tuffa till mina alster och våga göra annat än just gulliga kort.

Länk till min blogg: http://www.miapuh.blogspot.com/


Ett ganska typiskt kort till någon speciell.
Kortet föreställer, Peter o jag samt hajarna som fixar pepparkakor :)
Jag brukar ofta sätta dit "mig och hajarna" om det är kort jag gör till någon som känner mig bra :)
Spets, rosa och blommor det använder jag flitigt på mina alster.

Kort av MiaPuh

0 kommentarer: