Majblomman 2010

on 20 april 2010

av Birgitta/Bi

Den 20 april 1907 började de första majblommorna säljas. Pengarna gick då till kampen mot tbc.

Majblomman är idag Sveriges största barnhjälpsorganisation. Ett ständigt pågående arbete för att förbättra barns villkor och bekämpa barnfattigdomen i Sverige blir synligt två veckor i april vart år, då barn hjälper barn genom att sälja majblommor.
Visionen är att alla barn ska få vara med och dela gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden oavsett handikapp eller ekonomiska förutsättningar.


Årets majblomma
Foto av Bi



Min tolkning av årets majblomma.
Det gröna mönsterpappret försvinner tyvärr mot den svarta marmorskivan men det var det bästa jag lyckades åstadkomma på ett hotellrum i Simrishamn. Lite scrapmaterial hade jag i alla fall lyckats plocka med mig när jag for hemifrån, bara för utifall att! =)

Kort av Bi

Tänk på att om du köper årets majblomma får du automatiskt ett scrapmaterial som blir ett autentiskt tidsdokument när du använder det. Vill du se alla majblommor som funnits till försäljning går du in på Majblommans hemsida, se länk nedan.

Länkar
Majblomman


Skrotbokens länkar
Sköna maj välkommen ... av Bi
Linnea och Linné av Sam, innehåller alster med majblommor

1 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Smart idé att spara majblommorna och scrapa med! Härligt kort! :-)