Varmt välkommen Cecilia!


Cecilia Johansson/Cissi


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Pyssel är livet.. och under åren har jag fördjupat mig i än den ena än den andra hobbyn. Akvarell-, olja-, och porslinsmålning för att nämna några. Under en tid roade jag mig med att göra figurer av trolldeg... billigt och skoj.
Den dagen jag kom i kontakt med scrapping första gången var när jag sökte på internet för att få lite inspiration om keramik och drejning... hade precis köpt mig en brännugn och en drejskiva.. här skulle det skapas. Det var någon gång under sensommaren eller hösten 2003, och i stället för att hamna på webbsidor om keramik, hamnade jag på en sida som handlade om scrapbooking - hade aldrig hört talas om det tidigare. Men det fångade mitt intresse och jag beställde mitt första månadspaket från en scrapbutik. Och sen var jag fast ;~D... kan tillägga att den där brännugnen och drejskivna står fortfarande oanvända långt inne i förrådet.

Mitt bästa scrapminne: Det måste vara... nja.. vad ska jag säga. Den gången när jag var nybörjare och en scrapbutik hade total utförsäljning av hela sitt lager, jag fullkomligt frossade i allt och gjorde en riktigt stor beställning. Gissa om det var lilla julafton när paketet kom sen.
Ett härligt minne är så klart när jag var på Scrapbutikens 3 dagars träff utanför Göteborg. Vi höll till i en scoutstuga och övernattade där. Min gubbe och son som då var två år var med i husbilen som vi hade stående på gårdsplanen.

Mitt sämsta scrapminne: Näää... kan inte komma på något!?

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Att vårt gamla hus är färdigrenoverat.. (vi har hållit på med det här sedan tidernas begynnelse) med Alladins lampa ska det vara tipp topp överallt och med ett nytt scraprum (så jag inte behöver stöka till i matrummet jämt). Framförallt önskar jag mig mer tid... vet inte hur alla ni hinner skapa så mycket fint. Det kanske är så att man måste besluta sig för att ha en fast tid för sitt skapande, ska nog förhandla om det här hemma.

Mitt goda råd till alla som skapar: Hitta inspirationen omkring dig! Själv kan jag få inspiration av detaljer på kläder och accesoarer, heminredning ... reklam som dimper ner i brevlådan.
Idéer som dyker upp; eller skisser, brukar jag rita upp på post-it-lappar.

I övrigt vill jag säga ... att jag är så glad att jag blev injbuden att vara gästdesigner här på Skrotboken, behövde få en utmaning för att komma igång att skapa igen. Så hoppas jag att det jag skapar också ska inspirera er.

Stort tack till Bi och maxell!

Länk till min blogg: http://www.cissiscrap.blogg.se


En layout som jag tycker är lite typisk mig.
Jag använder gärna många detaljer, mixat med icke typiska scrapsaker.. sånt som man hittar i syskrinet eller byrålådan. Dokumentationen hamnar ofta på tags, dolda i en ficka eller hängade i kedja. Anledningen är att jag ofta glömmer bort den och då finns ingen ledig yta att skriva på. ;-)
Det är min son Simon på fotot, tycker det är så härligt, han köpte den där eldhatten på en bilträff förra sommaren och han blev fullkomligt förälskad i den och bar den varenda dag resten av sommaren.

Layout av Cissi

1 kommentarer:

Ellis sa...

Vilken läckert LO! =)
Kram Elenor