Vi låter månadens sponsor Ilona berätta lite mer om sig själv och sin butik SkaparLusten


Ilona ägare av SkaparLusten

Först - en allmän presentation av din butik i några meningar
Jaa, det skulle väl vara "Liten men naggande god" eller "Den lilla butiken med det stora utbudet". Ligger på en bakgård i Sjöbo och skulle nog klassas som Sveriges minsta scrapbutik - rent fysiskt.

Hur länge har du haft din butik?
Jag har nästan alltid arbetat i butik och trivs med att hjälpa en kund till rätta! Har länge drömt om eget och öppnade min första butik 1984 men jag lät livet komma emellan.
Drömmen levde vidare och efter utbrändhet och utbildning bestämde jag mig och 2007 öppnade jag min webbutik och sommaren 2009 slog jag upp portarna till den fysiska butiken. Drömmer vidare om större...

Vilket eller vilka mål har din butik?
För att svara på den frågan har jag kopierat från informationen om företaget på hemsidan...där jag skriver:
Jag är helt övertygad om att i varje individ finns en konstnär som känner glädje av att skapa, vi måste bara bejaka den sidan inom oss!

Att skapa är välgörande för vår hälsa, oberoende av om vi skapar med färg o form, papper o penna eller nål o tråd.
Scrapbooking är allt detta!

Mitt mål är att förse Er, kreativa pysslare med allt material ni kan tänkas behöva, ha ett brett bassortiment, men också att hitta det där lilla extra.

Jag vill med SkaparLusten förmedla den glädje och den kreativitet som jag själv känner när jag skapar något vackert med färg o form, olika material och vackra ting.
Det skall vara avkopplande och lustfyllt att skapa.

Vad gör din butik speciell?
Mina kunder! Utan mina kunder finns jag inte så kunden är det viktigaste för mig. Att få kunden att trivas, må bra och bli pysselsugen är mitt mål och när kunden lämnar butiken med ett leende på läpparna och en idé i sinnet har jag nått det!

Hur länge har du själv scrappat eller skapat och vad föredrar du att skapa?
Skapat har jag alltid gjort! Stickat, virkat sytt, klippt och klistrat....Dekorerat både hemmet, trädgården, presenter och albumen.
Tyvärr så hinner jag inte pyssla så mycket som jag skulle önska! Allt det administrativa tar mycket tid och energi. Men när det händer är det mycket Mixed Media! Jag tycker om att blanda olika tekniker och gör gärna tavlor eller altrar!


Tavla av Ilona


Vilken är din favoritprodukt när du skapar?
Tim Holtz Distresser! Underbara färger och massor av möjligheter... Och så metall i alla former.

Om jag får ge ett råd till alla som skapar skulle det vara...
Skapa med hjärtat - Prova allt som du är nyfiken på - Det du gör är unikt!!!
Det finns inget rätt eller fel ...


Länkar
SkaparLusten - Webbutik
SkaparLusten - Blogg
SkaparLusten - På facebook


Skrotbokens länkar
KOMMANDE INLÄGG - Tävling under april månad med sponsrad vinst från SkaparLusten
KOMMANDE INLÄGG - Innehåller alster med sponsormaterial från SkaparLusten. Alster är inspiration till april månads tävling
KOMMANDE INLÄGG - Innehåller alster med sponsormaterial från SkaparLusten. Alster är inspiration till april månads tävling
KOMMANDE INLÄGG - Inkomna bidrag och vinnare i april månads tävling med sponsrad vinst från SkaparLusten

1 kommentarer:

Pippin sa...

Åh, vad kul! Skaparlusten är en av mina favoritbutiker.