av Sam

Idag gör vi kort på både bredden och framför allt längden, med lite av det godis vi fått av Ilona på SkaparLusten. Kicken har även gjort en tutorial, se film nedan.

De glada mottagarna av sponsrade kit nu i april är Kicken och jag (Sam). Vi har fått varsitt häftigt paket ...


Kitet består av en ursnygg bok, brun cardstock, designark från BoBunny, 1 fp crackle paint och en massa trevliga dekorationer


ifrån April månads sponsor


Skaparlusten som sponsrar Skrotboken i april 2011


Visst måste man bara älska ett paket som det? Du har väl inte missat att du kan vinna ett likadant genom att vara med i månadens tävling, se info i marginalen.

Kortvikning med plats för mycket
Idag skall vi visa en speciell kortvikning som erbjuder många möjligheter, så här berättar Kicken:
Kort i olika vikningar är roligt att göra, här har jag gjort ett som blir stort och långt med många fickor där man kan lägga i pengar eller kanske ett presentkort? Om man gör flera kort och sätter ihop dem kan man till och med göra ett minialbum!

Så här ser Kickens kort ut framifrån.


Här har jag använt mig av bokpapper, crackle paint, knappar och blommor för att dekorera. Jag har gjort fickor av bland annat bokpapper men även av spillpapper som blev kvar när jag gjorde grunden till kortet. För att få kortet att se lite grunge ut har jag dragit saxen utmed alla kanter.

Av eget material har jag använt Distress ink (chalka kanter)

Kort av Kicken

Vi skall strax se mer av hennes kort. Kicken har gjort en film som visar hur man gör denna kortmodell och där får vi se hela kortet.
Jag har också gjort ett kort efter Kickens tutorial fast jag valde att göra det i ett lite mindre format. Så här blev det.


Framsidan som smyckats med knappar och en av blommorna som var med. Jag använde också snöret som var med för att "hålla ordning" på tagsen under transporten, nu får det fungera som lås för att hålla ihop kortet.
Kortet under uppvikning och kortet helt öppnat.
Jag har använt egna papper till just detta kort. I mitten, de två fickorna med tags samt ganska mycket odekorerad yta för att man skall få plats att skriva lite mer text själv. Funderade först på att stämpla nåt men kom på att jag behövde ytan. =)

Kort av Sam



Här har jag använt några sidor ur boken för att göra fjärilar. Limmade emellan två sidor och stansade ut dem. De har fått lite glossy accents på sig för att bli lite stadigare. Även mönsterpapprets blommor har fått lite extra glans med glossy accents.
Jag har sprejat ett par av de tags som var med i kitet med glimmer mist, dessa fick bilda fickor för de små tagsen. Jag använde en av de metalldekorationer som var med som mask till den ena fickan. (Det är förresten samma som den som Kicken har utanpå sitt kort). Här har jag också använt mig av ett av banden samt knappar.

Kort av Sam

Blev du sugen på att göra en likadan kortvikning?
Kicken ger dig chansen att få veta hur man gör genom den video som hon spelat in.
Håll till godo ...


Film av Kicken


Det var allt för idag. Redan på i övermorgon kommer vi att presentera lite mer inspiration inför månadens tävling. Skynda dig nu och hoppa på tävlingen du också.
Du har väl förresten inte missat att Ilona och SkaparLusten erbjuder 10% rabatt under april. Se mer info i högermarginalen. =)

Ha det bäst!

Länkar
SkaparLusten - Webbutik
SkaparLusten - Blogg
SkaparLusten - På facebook


Skrotbokens länkar
Vi presenterar SkaparLusten - månadens sponsor april 2011

0 kommentarer: