Idag ger vi oss själva och alla andra utmaningen att dokumentera en hel dag.

Idag, den 29e juni firas, kamerans dag (engelska: Camera Day) i USA. Vad passar väl bättre än att fira denna dag genom att fotografera?

Under sommaren fotograferar vi i samband med högtider, semestrar, resor och utflykter. Visst fotograferar vi även vardagen, men fångar vi någonsin en hel sommardag? Skrotboken ger dig utmaningen att göra EFIT (Ett Foto I Timmen) under en hel sommardag

  • nu idag tisdag den 29 juni eller alternativt
  • nu på fredag den 2a juli
  • annan valfri sommardag
Du deltar genom att kommentera detta inlägg med en fungerande direktlänk till var du lägger upp dina bilder. Utmaningen gäller även Skrotbokens inspiratörer (såväl ordinarie som gäster) och dessa lämnar in på samma sätt.

Vi som scrappar och skapar vet att fotografier berättar historier. Det är våra minnen och berättelser fångade med bild och kanske även ord. Det finns så många fototillfällen - såväl positiva som mindre positiva stunder - och vi kommer aldrig att hinna med alla, men en dag. En dag med ett foto i timmen. Det kan vi göra då och då för att se vad vi gjorde just den dagen just de timmarna.

Framöver kan vi sedan sätta ihop bilderna på en layout eller kanske skapa ett minialbum om just denna dag i vårt liv. Stay tuned... :)

Länkar till vi som deltar i EFIT tisdag 29 juni
--


Länkar till vi som deltar i EFIT fredag 2 juli
Birgitta/Bi
Vem


Länkar till vi som deltar i EFIT lördag 3 juli
maxell

8 kommentarer:

Arvet sa...

Äschan, idag hann jag ju inte vara med - upptäckte det för sent men på fredag ska jag absolut försöka få till det. =)

Bollebygdsbo sa...

Säger samma sak.
Läste det först nu.
men ....... på fredag ...... då ska det bli foton av....... ;)

Nettan sa...

Hmmm :) Ska försöka mej på det på fredag! Måste man ladda upp bilder efterhand eller räcker det med att man laddar upp dem senare? Grejen för mej är ju att jag inte har tillgång till att ladda upp bilderna före långt senare :/ Typ onsdagen efter....är det för sent?

Skrotboken sa...

Härligt att några hakar på. Det går bra att lägga upp bilderna senare. Vi är mitt i sommaren och flera kan vara bortresta utan tillgång till Internet, men en kamera kan vi använda när som helst.

Fota, säg gärna till att du är med och lämna länk till dina foton när du lagt upp dem.

Arvet sa...

Nu har jag börjat lägga in mina bilder. /Birgitta

maxell sa...

Jag själv försökt med fredag, men då det var packning å resa den dagen missade jag flera timmar. Så jag får se vad jag får ihop... annars tog jag även lördag. :)

maxell sa...

Nu har jag lagt upp bilder och länk till dessa - för lördagen den 3e juli.

Nettan sa...

Nu har jag äntligen haft tid att ladda upp bilderna :) En kul grej!

Finns här: http://pyssligtliv.blogspot.com/2010/07/dokumentera-en-hel-dag-timme-for-timme.html