Skiss #5 - 1mars

on 1 mars 2009

av Sofia

Nu är det dags för en ny skiss för er alla att skapa efter, det är fri tolkning som gäller. Senast den 12 mars måste vi ha era inskickade bidrag för att hinna få klart till publiceringen den 14 mars. Mer information finns om ni följer länken längst ner i inlägget. Skapa på nu jag vill se era tolkningar


Skiss av skberg74



Går det att få för många pennburkar? När jag såg Sofias skiss bestämde jag att altra ännu en av alla dessa odekorerade pennburkar jag har börjat samla på mig. Jag kände att skissen passade bättre när den vridits ett kvarts varv moturs.

Jag började med att måla hela burken svart för att få en ordentlig och kontrastfull bas. Till detta valde jag ut ett färgglatt papper för att representera den glädje som färger ger mig. För att få extra färg valde jag att stämpla bokstäverna i "samma" färger som ingår i mönsterpappret och matcha med ett gäng stjärnor. Avslutningsvis lät jag tre zigzagband i matchande färger representera skissens swirls.

Altrad pennburk av maxell



Jag tyckte skissen var så fin så jag gjorde tolkade väldigt strikt. Det blev en layout om min kisse Bella, visst ser det ut som att hon tittar på swirlarna? :D
Layout av Alien Bling




Jag brukar vanligtvis följa skisser ganska slaviskt men denna gång har jag faktiskt; och för en gångs skull, tillåtit mig en friare tolkning än jag normalt "vågar" mig på. Jag hoppas ni ändå kan se hur jag har inspirerats.
Kort av Bi



Jag har valt att göra en enkel digital-layout om lördagsgodis efter min egen skiss. Jag har använt material från flera olika digitaldesigners dom är The Okie Toothfairy "Star glitter trails, Nikki Scott "Acrylic alpha", Scrappyweiss designs "Silly Willy" och The Prissy Pixel "Just a phase"
Digital layout av Skberg74

Skrotbokens länkar
Vi skissar och skapar - information av maxell

1 kommentarer:

erica sa...

Har skapat efter er fina skiss http://pysselmm.blogspot.com/2009/03/glom-aldrig.html