av Sofia

Den 23 februari 1939 får Walt Disney en Oscar för sin första tecknade långfilm "Snövit och de sju dvärgarna". Det är sjuttio år sedan och fortfarande kommer filmer på löpande band från Disney och fler Oscars har det blivit genom åren. Här har vi skapat om våra minnen av Disneys filmer eller figurer. Med på det vi skapat finns något av plast.


Att skapa om Disneyfigurer var riktigt kul, men det var knepigt först att få ihop det i skallen. Jag hade inga passande foton så jag skrev ut några klassiska figurer istället och målade dem med ProMarkers.

Jag har alltid älskat tecknat och Disney i synnerhet. Idag är jag 27 och fortfarande barnsligt förtjust i dem :). Min lilla hyllning till Disneys skapare är en färgsprakande kärlek till Walts figurer.

Layout av Carola



Disney för mig betyder förväntan och nöje. Jag som är gammal nog att inte ha kunnat se tecknade filmer närhelst jag slog på TVn har försökt skildra ett för mig stort ögonblick, nämligen mitt första biobesök.

Jag var 9 år och vi gick på premiären i Örebro. Allt var fantastiskt, de hade smyckat foajén med olika djungelattribut och det var sååå vackert, spännande och romantiskt även om de vilda djuren skrämde något litet! =)

För mig kommer Disneys film Djungelboken alltid att innehålla en massa förväntan och nyfikenhet.

Layout av Bi



I brist på foton har jag ritat av och klippt ut och monterat ihop en Baloo-figur. Eftersom vårt pysseltema var plast har jag använt mig av overheadfilm för att skriva ut min text samt även konturen på grenen som därefter målats med fluid och torr chalk på baksidan. Blommorna är också i plast och kommer färdigmonterade på det gröna bandet.
Detaljbilder av Bi



Många är mina minnen av Disneys alla filmer och figurer, men sen jag fick barn har jag följt dotterns dyrkan av de olika figurerna. Det började tidigt med Nalle Puh och nu är det mycket Hannah Montana här hemma. Jag kan inte låta bli att undra vad som komma skall. Credits till Scrappyweiss design som designat kitet "Shiny happy daisy" som jag använt till den digitala delen av layouten.
Hybrid layout av Sofia B

0 kommentarer: