Den livsviktiga energin

on 23 mars 2009

av Sofia

Idag är det 29 år sedan vi svenskar gick till valurnorna för att rösta om kärnkraftens vara eller icke vara.
Idag är kärnkraften återigen på tapeten, hur ska det göras med valresultatet från 1980 ska vi avveckla eller utveckla kärnkraften? Kärnkraft fick mig att tänka på energi och jag utmanade villiga Skrotboks medskapare att skapa om energi, tolkningen av ordet energi var valfritt.



Jag gjorde ännu en lo till min BOM (boken om mig)och denna gång handlar den helt enkelt om att jag alltid är trött och orkeslös. Brist på energi så det sjunger om det mellan varven. Valde att scrappa med ljusa färger för att det inte ska kännas helt hopplöst att titta på den ;). Fotot är taget på morgonen, så jag är nyvaken o trött. Man måste ju bjuda på sig själv mellan varven.
Layout av Carola



Hemma hos oss är det ofta stökigt,men när jag för en gångs skull har det städat och prydligt så blir jag jätteglad och får energi, därför tog jag det här fotot för att påminna mig själv om hur det kan se ut.
Jag valde att använda temat Feng Shui för energi,och därmed blev det orientaliska papper och dekorationer, det är 2 små " kinesiska mynt " med bland annat.

Layout av Samara



En vän till familjen är lite nere och behöver muntras upp så jag valde att göra ett kort med energi givande innehåll.
Kort av Sofia



Jag har hållit i brandutbildning på min arbetsplats den senaste veckan, huruvida det var det som spelade in eller bara ett uppdämt behov är kanske underordnat men jag valde att altra ett emergency-skåp. Lite extra energi när nöden är som störst! =0)
Emergencykit av Bi

0 kommentarer: