Vi presenterar Mikaela/Totoro

on 3 december 2011

Varmt välkommen Mikaela!


Mikaela/Totoro


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag har alltid älskat att pyssla men det var inte förrän Liam föddes 2007 som jag köpte mitt första scrapbookingpaket ifrån Chlas Olsson. Jag gjorde några babylayouter då, men tröttnade ganska snabbt. Men under slutet på min andra graviditet 2009 växtes intresset igen och jag köpte på mig mer verktyg och material som gjorde skapandet mycket roligare. Sen var intresset väl rotat och har bara ökat för var dag.

Mitt bästa scrapminne: Jag har flera och det är när jag lyckas koppla bort allt som har med vardag, jobb och stress att göra. Ofta är det tätt sammankopplat med att få kladda färg. Det finns en anledning till varför jag döpte bloggen till pysselterapi :)

Mitt sämsta scrapminne: När jag använt fint material till ett projekt som jag blir missnöjd med i slutändan.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Mer tid!

Mitt goda råd till alla som skapar: Skapa efter din smak och din stil. Är du nöjd så är det perfekt!

I övrigt vill jag säga ... Jag är förutom en inbiten pysslare och kladdare, mor till två kladdiga barn. Jag utrycker gärna känslor i mina alster och jag har en förkärlek till det lite udda och utstickande.

Länk till min blogg: http://pysselterapiochlivsgladje.blogspot.com/


Detta både representerar min stil, mina färger och mig :D Denna ligger helt klart bland mina storfavoriter.
Sida ur Art Journal av Totoro

1 kommentarer:

maxell sa...

Hjärtligt välkommen hit!

Kul att läsa mer och dig med. Jag gillar också hur du använder "mörka" motiv och saker samt att du faktiskt gör en Art Journal. ;)