Tutorial - Julpåse av matkasse

on 11 december 2011

av Cissi

I fredags visade vi några olika julpåsar. Idag visar jag hur jag gjorde mitt bidrag.

Det är väldigt praktiskt att kunna fixa till just den storlek på påse man själv har behov av just för stunden. Jag använde mig av en helt vanlig matkasse i papper som modifierades för att passa mitt syfte, på köpet fick jag dessutom stadiga och bra handtag.

Först fräschar vi upp minnet och tittar på det färdiga resultatet.


Den färdiga kassen
Julpåse/kasse av Cissi

Då är det dags att se hur jag gick tillväga.

Du behöver:
En matkasse i papper
Sax
Lim eller motsvarande
Dekorationer efter tycke och smak


Klipp av övre delen på kassen. På Willy:s kassen jag använde klippte jag precis över texten.
Foto av Cissi



Jag ville även att kassen skulle bli lite smalare så även kortsidorna klipptes bort.
Foto av Cissi



Limma ihop sidorna och gör ett veck längs sidorna.
Foto av Cissi



Vik in och limma ihop botten. Det är enklare att vika botten om du lägger en lagom stor låda/kartong som stöd inne i kassen under tiden du viker och limmar.
Foto av Cissi



Klart för dekoration.
Foto av Cissi


Skrotbokens länkar
Presentpåsar i advents- och juletid av Pyssellina

0 kommentarer: