av Cajaba

Idag fortsätter vi med att uppmärksamma den internationella toalettdagen. Här kommer en tutorial av Cajaba där hon använder taoalettpapper för att skapa en egen bakgrund på en tag.

All text och alla bilder i detta inlägg är av Cajaba.

När jag började med scrapbooking sa olika pysslare till mig att man blir som lite knäpp. Ser efter olika möjligheter att använda olika saker i scrappandet. Och det är helt sant. Jag har tittat på toapappret när jag varit på toa, gillat strukturen och funderat vad jag kan göra av det. Det blev en tags och här visar jag hur jag gjorde.

Vi börjar med en bild på slutresultatet.


Tag av Cajaba

Nu ska jag visa var toapappret kom in i bilden. Du behöver en tags, lite färg, toapapper med struktur och en spraysflaska med vatten:


Sen behöver du valfria dekorationer såklart.

Du tar och färgar in toapappret med den färg du valt:


Sedan sprayar du lite vatten på tagsen och på toapappret. Lägg därefter toapapprt på tagsen och tryck lite lätt över hela så färgen blir på tagsen.


Då blir det så här:


Nu sätter jag färg på kanterna med samma färg. Sedan tar jag en stämpel och en annan färg och stämplar på tagsen:


Sedan är det bara att dekorera efter tycke och smak.

Nu är den klar att användas på vad man vill.


Du kan sätta den på ett kort, en ask eller runt en flaska. Det är bara fantasin som avgör.

Vill du ladda ner denna tutorial i PDF-format - klicka här.

Blir du inspirerad av denna tutorial och provar själv får du gärna lämna en kommentar till detta inlägg med direktlänk till det du skapat.

Glöm inte heller att ta en titt på alla andra alster som har anknytning till badrummet. Följ länken sist i inlägget.

Skrotbokens länkar
Vi är i badrummet - innehåller alster som använt saker som normalt hittas i badrummet
Tutorial - Marmoringsteknik med raklödder av maxell - Tutorial för att skapa egna mönsterpapper med hjälp av marmoreringsteknik med raklödder

0 kommentarer: