Vi presenterar Sofia/Skberg74

on 15 januari 2011

Idag presenterar vi en av Skrotbokens veteraner - Sofia/Skberg74!

De av oss som var med från starten har aldrig blivit "ordentligt" presenterade - det råder vi bot på under januari månad. Vi börjar med Skberg74.


Sofia/Skberg74


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: När jag väntade dottern sommaren 2003 köpte jag min första stämpel, embossfön och embosspulver sen gjorde jag dopkort redan innan lilla S var född, när det sedan var dags att skicka dopinbjudningar så skrev jag bara ut information om var/när/hur och klistrade in i korten. Scrapping hittade jag till under vintern samma år, snubblade över WebmosterHelenes yahoogrupp och var fast.

Mitt bästa scrapminne: Har inget specifikt men det finns ju tillfällen när man blir så nöjd med det man gjort att man lever på den känslan länge.

Mitt sämsta scrapminne: När lilla S var runt 1½ råkade jag lämna lådan med embosspulver på vardagsrumsbordet när jag skulle göra något annat en kort stund och när jag nästa gång tittar ditåt står min söta rara dotter och häller ut alla olika burkar i en stor hög på bord/golv inte en endaste liten burk embosspulver hade jag kvar efter den lekstunden.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Om man räknar bort sånt som inte alls har med scrapping att göra som en större lägenhet osv och bara tänker skapande så önskar jag mig en craftrobo eller liknande digital skärmaskin och förvaring/organisering till min pysselhörna.

Mitt goda råd till alla som skapar: Skapa först och främst för ditt eget välbefinnande jag vet att det är svårt att låta bli att jämföra sig med andra som man tycker gör finare saker men det är väl främst för att du tycker det är roligt och att du mår bra av att skapa som är anledningen till att du gör det. Hitta glädjen i ditt skapande.

I övrigt vill jag säga ... Jag lever tillsammans med min sambo och vår underbara dotter, lilla S som är 7år. Sedan 5 år tillbaka är jag sjukskriven på grund av panikångest. Att leva med panikångest är jobbigt många gånger men det hjälper ofta att sätta sig vid pysselbordet och skapa så man inte tänker på ångesten. Jag är en multipysslare som gärna provar det mesta även om papperspysslet är nummer ett.

Länk till min blogg: http://skberg74.blogspot.com/


Layout och kort av Skberg74

0 kommentarer: