Vi presenterar Annett/Ehnberg

on 23 januari 2011

Varmt välkommen Annett!


Annett/Ehnberg


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Det började när jag skulle gifta mig 2007. Vi hade bestämt att göra vårt bröllop så billigt som möjligt och då bestämde vi oss för att göra våra tackkort själva, vilket jag också gjorde. På den tiden visste jag dock inte att industrin var så stor som den var och scrapbooking och kortmakeri hade jag aldrig hört talas om. Jag hade även två vänninor som höll på med scrapbooking i liten skala och jag följde med dem till en butik och efter det var jag "hooked". Jag anmälde mig till en nybörjarkurs i scrapbooking och sen dess är det kortmakeri som är min stora passion.

Mitt bästa scrapminne: Mitt bästa minne är faktiskt två. Det första var upplevelsen att få vara med under Scrapevent i Helsingborg 2009. Hela den helgen var extremt inspirerande och rolig att jag sent glömmer den. Att få träffa så många likasinnande var helt fantastiskt och våra kursledare från hela världen var fantastiska. Det var en helg full med lärdom och roligheter. Mitt andra minne var när jag träffade min "partner-in-crime" här på Skrotboken EvaJ. Det var under ett scraplopp som en butik anordnade under sommaren 2010. Vi satt brevid varandra och det tog nog inte 5 min innan vi hade "funnit" varandra och kunde inte sluta prata. Sen dess har vi skapat tillsammans och vi sprudlar alltid av idéer när vi träffas.

Mitt sämsta scrapminne: Ett sämsta minne har jag faktiskt inte. Jag har alltid lika roligt när jag skapar.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Obegränsat med pengar så jag och Eva hade kunnat starta en egen butik med egen stämpeltillverkning. Det hade varit den stora drömmen, men om man ska vara lite mer realistisk så hade jag velat ha ett hobbyrum enbart för min scrapping-saker så jag hade kunnat bli mer organiserad än vad jag redan är idag ;)

Mitt goda råd till alla som skapar: Bli inte för ivriga när nya produkter kommer ut, utan prova först på (om man har möjlighet) och se om den metoden är något för dig. Det är lätt att köpa på sig massa saker som sedan bara blir liggandes. Och glöm att det är inget tvång när man skapar, det ska vara en avkoppling och framförallt roligt. Man behöver inte skapa "perfekt" utan man ska följa sina egna idéer och inte jämföra sig med andra.

I övrigt vill jag säga ... Jag är en tjej från Skåne som snart ska påbörja mitt 30:e år (var tiden tar vägen vet jag inte). I skrivande stund är jag nybliven singel efter ett 7-årigt förhållande med ett 3-årigt äktenskap. Jag arbetar för tillfället som ekonomiassistent på ett grossistföretag i Höör, Limex AB som tillverkar katt- och hundartiklar. Jag bor i en liten etta tillsammans med en vännina till mig i centrala Höör. Jag är en kortmakare i botten och älskar att göra mina egna dekorationer, speciellt då egna blommor. Jag är ofta ute på nätet för att söka inspiration och mina kort är ofta baserade på scraplifter. Just nu går jag igenom en "Tim Holtz-period" och en "Magnolia-period" och det kommer ni nog att upptäcka i mina uppdrag. Jag är även en perfektionist så mina kort tar oftast väldigt lång tid ;) Eva brukar bli lite tokig på mig när jag sätter igång ett "Magnolia-kort" ;) då hon vet om att jag är fast vid ett kort i flera timmar! Men jag börjar bli bättre på att inte låta allt bli helt "perfekt" i mina ögon. Jag hoppas även att kunna få utveckla mina layouter nu när jag ska gästa Skrotboken.

Länk till min blogg: Saknar blogg


Ett bröllopskort där jag använde mig av många olika vikningar för att få med så mycket som möjligt.
Kort av Annett

1 kommentarer:

maxell sa...

Välkommen!


Härligt att läsa om dig och dina tankar kring skapandet. Jag blev glad! TACK!

Å inte behöver man vara perfektionist för att det ska ta tid att göra klart ett alster. Det är de där detaljerna med... :)