Prinsessan Diana och andra sessor

on 1 september 2009

av Samara

Diana, prinsessa av Wales, född Diana Frances Spencer, född 1 juli 1961 i York House i Sandringham i Norfolk, dog 31 augusti 1997 i Paris, hon var första hustru till Charles, prins av Wales.

Prinsessan Diana och prins Charles gifte sig 29 juli 1981 i S:t Paul's Cathedral i London (skilda 28 augusti 1996). Hon är mor till prinsarna William och Harry.

Diana är nog en av de mest älskade och beundrade kungligheterna genom tiderna, och än fast hon var rik och värdig så tog hon sig alltid tid att prata med "vanligt" folk också på sina officiella uppdrag. Hon var en naturlig skönhet som bara blev vackrare med åren.

Den 31 augusti 1997 var Diana involverad i en bilolycka vid Pont de L'Alma-tunneln i centrala Paris tillsammans med sin pojkvän Dodi Fayed (son till Harrods ägare Mohamed Al-Fayed) liksom deras chaufför Henri Paul och Dodis livvakt Trevor Rees-Jones. Den enda som överlevde var Trevor Rees-Jones som blev allvarligt skadad.

En värld i sorg
Jag har kvar Expressen från den dagen, där det står på första sidan:

"Diana dog i morse"
Det kändes så overkligt, jag kunde inte tro att det var sant, men tyvärr hade det hänt,och en hel värld sörjde.

Prinsessor kommer i olika skepnader
Vi minns Prinsessan Diana genom att skapa om henne och andra prinsessor.


När vi var i London var det självklart att vi ville se Kensington Palace där prinsessan Diana har bott och där det nu finns ett museum med bland annat drottning Victorias säng.

Men vi tog fel tunnelbanestation 2 gånger, vi gick en bra bit och tog taxi tillslut. Sen sprang vi genom parken men de hade stängt i förväg, snacka om besvikelse, jag höll på att gråta, för London passen skulle inte gälla för fritt inträde dan efter.
Vi löset det med att vi bara gick in dan efter, och sen e-postade vi och klagade när vi kom hem,och vi fick pengar tillbaks faktiskt.

Papperet jag har som bas är från KMA, till rubriken har jag använt qk-alfabet Aquarius. Qks Englandset är också med, både taxi och tunnebaneskyltar kommer från det

Layout av Samara



Prinsessan Di får anses vara en prinsessa med stort P. Hon väckte känslor hos många personer, var en prinsessa av folket och omtyckt av flera.

Min son har en kompis som han verkligen gillar på det speciella sätt som barn gillar varandra. Kompisen är, som tjejer kan vara, "såld" på allt som rör prinsessor. Med denna bakgrund hjälpte jag sonen att göra ett prinsesskort med glitter till henne.

Tillägg: Kortet är levererat till mottagaren som faktiskt rodnade när texten inne i kortet lästes upp för henne. *kärlek*

Kort av maxell och son



När jag själv var i värsta prinsessåldern fick jag möjlighet att träffa den tjej som sjöng Belle i uppsättningen på Det Ny Teater i Köpenhamn. Här har jag gjort en layout som visar oss två prinsessor tillsammans!

Jag har naturligtvis mina gula Belle-handskar på mig och min gula favoritklänning.

Layout av Sam

0 kommentarer: