Tolkning av skiss # 10

on 31 juli 2009

av Birgitta/Bi

Denna gång har vi glädjande nog fått in tre läckra tolkningar av maxells skiss som presenterades den 21 juli. Först ut möter vi ett par riktiga gullungar...


Layout av Morfen

Morfens val av mönsterpapper är verkligen på kornet färgmatchat med barnens kläder. Efter Morfens layout låter vi Linda få visa sin tolkning av skissen och nu blir det ett färgsprakande kort.


Kort av Linda

Visst är det roligt att se hur olika skissen kan tolkas. Både Morfen och Linda har skapat i grönt och kompletterar med kontrasterande färger. Kul att de färgskalor de använt är så lika varandra. Det sista alstret att presentera är ännu en layout, den här kommer från Caroline och är huvudsakligen i röda toner men observera hur fint de blå banden med vita sömmar matchar tröjan.


Layout av Caroline/Pysslig

Det var allt för denna gång men du är välkommen åter med nya alster, om inte förr så när det är dags för nästa skiss kring den 15:e.

Stort tack till er tjejer för att ni ville dela mer er av era skapelser! Tack!

Länkar
Morfen
Lindas pysselblogg
Caroline/Pysslig

Skrotbokens länkar
Vi skissar och skapar - information av maxell
Skiss #10 - 21 juli av maxell

3 kommentarer:

Morfen sa...

Det är roligt att se de olika tolkningarna av skissen. Det var förresten en väldigt inspirerande skiss och roligt att ni ville visa upp min layout här. :)

LenA sa...

Hej Bi!
Du och Skrotboken har något att hämta hos mej!
Kram

maxell sa...

Jag som ritade skissen vill bara säga att jag är jätteglad att se dessa härliga tolkningar. Jag tackar för de vänliga orden om att det var en bra, intressant och inspirerande skiss - TACK!

Jag tackar även Bi som hjälpte mig att publicera tolkningarna medan jag var bortrest - TACK!

Ser fram emot fler härliga skisstolkningar framöver.

/maxell