Tivoli och cirkus

on 2 februari 2009

av samara

De flesta gillar att gå på tivoli ,cirkus eller marknader, inte bara för att åka olika attraktioner eller se framträdanden, utan också för att träffa vänner.

Det finns massor av scrapinspiration att hämta i alla starka färger och blinkande lampor och den glada stämningen.


Emma har valt att göra ett minialbum med massor av färg, det inspirerar mig massor, alla har vi ju många bilder från nåt tillfälle som man kan sätta ihop i ett trevligt litet album, och så här blev resultatet mycket trevligt.


Jag valde att göra ett minialbum i starka färger, och med foton från sommarens marknad. Jag har haft albumet liggande sedan i våras, så det var roligt att det äntligen kom till användning :)

Först hade jag tänkt måla sidorna i akrylfärg, men sedan beslutade jag mig för att klä dem i mönstrade papper istället. Kanterna blev ju inte de snyggaste, eftersom jag förlagt min skalpell och fick klippa runt med nagelsax, men jag tycker inte det gör någonting. Jag ville heller inte chalka kanterna eftersom jag ville ha rena, klara färger.

De översta bilderna visar fram- och baksidan, därefter är uppslagen fotade i turordning.

Minialbum av Scräpemma

Lenas fina sida har en underbar rubrik : Tjohoo !!

Med fjärilar, stjärnor och rosetter har hon gjort en sida som är både gullig och tuff.


Ibland är det så skönt att få släppa loss att låta alla glada färger få leka på ens alster. Här ville jag fånga Moas lycka över att åka varv efter varv på denna karusell, vi trodde hon skulle åka upp hela åkhäftet på denna men hon var ju så lycklig....
Layout av LenaS

Själv har jag (samara) scrappat om när vi var på Liseberg i somras.


Jag brukar oftast ha enfärgade bakgrunder,och stillsamma papper,men här kändes det helt rätt att frossa loss i mönster och färger,eftersom vi hade svarta kläder så behövdes det nåt som piggade upp.
Layout av Samara

Alien Bling har gjort ett ATC-kort i vatenfallsvikning med finstämda lite gammaldags bilder från cirkus. Det får mig att bli nostalgisk.


Ett atc-kort med waterfallvikning - något som sticker ut från övriga och roligt att få i ett byte!
ATC-kort av Alien Bling

Maxell har gjort en färgglad layout med många detaljer och färger. En sida man kan sitta länge och titta på och upptäcka mycket smått och gott.


För den här layouten valde jag att bygga vidare på alla de färger som återfinns i de två fotona. Resultatet är exakt så snurrigt och färgglatt som det kan vara på ett tivoli. :)
Layout av maxell



Färggranna närbilder
Foton av maxell


Skrotbokens länkar
Artist trading card med waterfall av Alien Bling

0 kommentarer: