av Pippin

Här kommer några fler inspirationsalster från oss, mig (Pippin) och snorsk. Den här gången är det kort vi har gjort, och en tavla från snorsk.

Det har varit ett nöje att skapa med de fina sakerna från Designat, månadens sponsor.



Camilla har skickat oss jättefina paket med papper från Crate, MME, Heidi Swapp och Basic Grey i härliga färger och mönster, fina pasteller som mint och bubbelgumrosa och paisleymönstrat, precis som på 80-talet. Paketet innehöll också fina band och spets, brads, små söta knappar och blommor samt bokstavsstickers från Papermania.
Motsvarande kit är också vinst till den som vinner månadens tävling. För att läsa mer om tävlingen följ länk nedan.


Vinst och inspirationskit sponsrade av designat

Här kommer först en jättefint ramkort som snorsk gjort med 80-talsinspirerat papper. Ett väldigt vackert kort med fjärilen som pricken över i.


Kortet var från början tänkt som ett födelsedagshälsning till min ytterst åttiotalistiska lillebror, han fyller nämligen 30 år snart. Men allt eftersom kortet tog form tyckte jag att det blev lite tjejigt. Dessutom föll det där med 30 som jag hade tänkt ha i mitten helt bort, så vi får väl se vad det blir för mottagare... Det var första gången jag gjorde ett ramkort, det var väldigt roligt så jag kommer garanterat göra det igen. Inte så svårt, men känns ändå väldigt arbetat!
Kort av snorsk



Detaljbild
Kort av snorsk

Jag passade också på att göra ett kort av det fina materialet, även det passar som födelsedagskort och jag tyckte att motivet har en härlig 80-talskänsla.


Jag har gjort ett kort med det fina materialet från Designat. Härliga papper och dekorationer i fina pastellfärger som passade perfekt med mitt digistämpelmotiv. En cardstock var rosa coredinations där jag passade på att torrembossa och sedan använda sandpapper på det för att få fram den underliggande färgen. Väldigt läckert! Det lila pompombandet var också jättefint och passade perfekt till pappren.
Kort av Pippin

Man behöver ju inte bara göra kort av fina papper, de blir också jättefina tavlor, som snorsk visar här nedan.

Även här återkommer fjärilarna men denna gång som popup i pappret.


Dottern fick ett tjusigt änglakort på posten härom veckan, jag frågade om jag fick göra en tavla till hennes rum av det och det beviljades! Änglarna påminner om de bokmärken jag samlade på som barn. Det fina pappret med pop-up fjärilar var nästan tillräckligt som dekoration, jag rev också en lagom stor bit av det rosa coredinations pappret som fotomatta. Några söta små knappar och en rosa fjäril fick också vara med!

När jag var färdig med min tavla sprayade jag vit chalkboardmist över hela alstret för att få en enhetlig glittrig känsla.

Tavla av snorsk



Detaljbild
Tavla av snorsk

På nästa alster har jag använt mig av samma fjärilspapper som snorsk, men jag har klippt ut en bit som jag har som motiv på mitt kort. Nu på våren är det ju verkligen fjärilstider. Till detta kort följer också en tutorial och den hittar du i inlägget här nedan.


Jag har gjort ett vinklat stafflikort av material från det fina sponsorpaketet. Det fanns ett jättefint papper med popup-fjärilar där jag skar ut en bit som jag använde som motiv på framsidan av kortet. Jag använde också den rosa cardstocken som en ram runt motivet samt ett par andra mönsterpapper. Jag stansade ut fjärilar och blommor av mönsterpapper som jag satte fast på kortet och använde också fina brads och små söta knappar som fanns med i sponsorpaketet. Där fanns också de fina bokstäverna i mossgummi.
Kort av Pippin

Hoppas du har gillat våra inspirationsalster och nu är inspirerad att själv hitta på nåt till vår tävling. Det finns en jättefin vinst från Designat som du kan vinna. För att finna information om tävlingen följ länk nedan eller i högermarginalen.

Lycka till!

Länkar
designat - Webbutik
designat - Blogg
designat - Facebook


Skrotbokens länkar
Vi presenterar designat - månadens sponsor maj 2011
Maj månads tävling - Pastellfärgat 80-tal med paisley
Maj månads sponsor - Inspirationsalster, del 1
Tutorial - vinklat stafflikort av Pippin

0 kommentarer: