Skiss #7 - 1 april

on 1 april 2009

av maxell

Nu är det ny månad och dags för en ny skiss.

Den här gången är det jag (maxell) som gjort skissen. Jag ritar ofta skisser, men det är sällan jag skapar efter dem. Istället skapar jag på fri hand. Ändå gillar jag skisser och även att rita dem. Det beror främst på att jag bygger upp en känsla för hur jag kan utnyttja ytan jag har för att skapa för varje skiss jag gör.

Jag har valt ut en enklare skiss jämfört med vad jag vanligen ritar. Hjärtana behöver inte vara just hjärtan utan de kan tolkas fritt.

Vi visar upp våra egna tolkningar av skissen och vill sedan se era tolkningar. Ladda upp ditt alster i din blogg och skriv en kommentar till det här inlägget med en länk. Har du ingen blogg kan du alltid e-posta oss ditt alster (max 700 pixlars bredd) på . Om du lämnar din kommentar eller e-postar oss senast den 10e april är du med om att få visa upp ditt alster i Skrotbokens blogg (publiceras den 14e april).

Nej, jag luras inte. ;)

Låt skissen inspirera dig att skapa just din tolkning.


Skiss av maxell



Jag har i stort sett exakt följt skissen när jag skapade detta helröda kort. Ett kort som kan användas till någon som är såld på krylliska eller tillsammans med en present som kommer från just Ryssland.
Kort av maxell



Röda närbilder
Foton av maxell



Jag har vridit på skissen och har tagit rosa punchinella som hörnmarkering. Annars har jag inspirerats av placeringen av dekorationerna och färgerna.
När jag tittar på fotot på mig som prinsessa tycker jag det ser ut som om jag drömmer om något. Klart att det måste vara prinsen jag väntar på.

Layout av Sam



Fotot av dottern när hon blåser såpbubblor på balkongen tog jag får några veckor sedan på den första riktiga vårdagen. Bara någon dag senare kom det snö igen men den dagen fick vi alla vårkänslor.
Digital layout av skberg74
Credits to CaravanScraps for the kit Spring Morning


Skrotbokens länkar
Vi skissar och skapar - information av maxell

2 kommentarer:

Samara sa...

Vaaaa Ryssland, tjoho, varför har du inte sagt nåt ? wow ju, I´m in lööööv.

Carina sa...

skbergs lo var ju jättefin gillar det röda kortet också...