av Lina/Pyssellina

Under sommaren har vi en tävling där vi hyllar den mobilfria dagen den 1 juni.

Skrotbokens sommarutmaning 2013 består i att skapa utifrån temat Tystnad, vila och/eller ljud.

För att delta ska du:
Skapa valfritt alster där du använder minst ett av följande tre ord: TYSTNAD/ VILA/ LJUD.
Valfri böjning och ordkombination.
I utmaningen ingår även att du ska berätta hur du har tolkat temat.
Utmaningen pågår hela sommaren, till och med 25 augusti klockan 23:59

För att hjälpa er på traven har vi lite inspirationsalster att bjuda på.


Jag har valt att scrappa ett foto från min första semesterdag 2012. Vi cyklade iväg och köpte glass och satte oss sedan på en brygga och njöt av solen, tystnaden och lugnet. Inga telefoner som störde. Ljuvligt!
Layout av Mahlin78

Djur brukar vara duktiga på att sova när de känner för det och gärna i annorlunda positioner. Här har Pippin fångat en härlig bild på deras hund.


Jag kom att tänka på sömn när jag såg orden: Tystnad och vila. Jag valde då att göra en layout där vår lilla hund Cindy ligger och sover i soffan. Hon är som alla hundar lättväckt om det blir det minsta oljud runt henne.
Layout av Pippin

Hoppas att ni blev lite inspirerade, eller kanske lite avkopplade av dessa fina alster. Nu vill vi gärna se era tolkningar på Tystnad/Vila/Ljud.

Skrotbokens länkar
Låt mobilen vila - Sommarutmaning av Pyssellina

0 kommentarer: