Sommarsporternas tid!

on 12 juli 2013

av Pia/Pippin

Nu i juli månad är det verkligen högsäsong för alla sommarsporter. Vi har massor med roliga sportevenemang att hålla ögonen på. Med anledning av detta har vi passat på att göra alster med fokus på dekorationer i samband med sporten och med tonvikt på sommarsporter.

Några av höjdpunkterna i juli månads sportevenemang är bland annat 10-28/7 Fotbolls-EM damer, 14-20/7 Gothia cup (fotbollscup för ungdomar), 29/6-21/7 Tour de France (cykel) och 6-14/7 Swedish Open i Båstad (tennis). Dessutom finns många andra evenemang som exempelvis segling, golf, friidrott, ridsport, motorsport och inte att förglömma beachvolleyboll.

Fotboll för hela slanten
I år arrangeras för elfte året fotbolls-EM för damer, och det går av stapeln i Sverige. Matcherna kommer att spelas runt om i södra Sverige, allt ifrån Solna utanför Stockholm till Kalmar och Halmstad.
Gothia Cup är en turnering för ungdomar och spelas alltid i Göteborg.
Vi börjar här med alstren som vi har knåpat ihop. Och här har vi ett fotbollskort som passar perfekt till temat.


Jag hade en del fotbollspapper hemma som jag använde till detta kort på tema fotboll.
Jag stansade ut en stjärna, använde bokstavsstickers och fotbollsstickers som dekoration. Ett bra kort att ha på lager till ett fotbollstokigt födelsedagsbarn.

Kort av Spacegirl

Nästa sommarsport i vår kavalkad är ridning som Chruss fokuserat på.


Ridning är ju verkligen en sommarsport, tänk o sitta i gräset med picnic utanför banan de rider! Kanske kan man få se något stilfullt ekipage som den nedan?
Kort av Chruss

En sommarsport som vi naturligtvis inte får glömma är golf! Det har Kosepute fixat ett kort till.


Jag har rotat fram en stämpel med en golfare, golf är ju en riktig sommarsport. En vit brad i ena hörnet får symbolisera golfbollen.
Kort av Kosepute

Som avslutning har vi en kanske lite lugnare sommarsport, nämligen fiske som Pippin bidragit till.


Jag har kort ett kort om sommarsporten framför alla andra här uppe i Norrland, nämligen sportfiske! Inte att förväxla med vintervarianten som utförs på ett helt annat sätt. Jag gjorde bakgrundspappret själv med olika stämplar och dekorerade med en liten fiskcharm som sitter på en krok som jag böjde till av silvertråd. Dessutom har jag virat några varv fiskelina runt kortet, vilket naturligtvis inte syns.
Kort av Pippin


Vad sysslar du med för sommarsporter? Som deltagare eller som åskådare? Berätta gärna för oss via en kommentar till detta inlägg.

Skrotbokens länkar
- Sommarsport av Pippin

0 kommentarer: