av Birgitta/Bi

"Små, små ord av kärlek sagda varje dag, sprida över hemmet solsken och behag". Idag på kärlekens dag skapar vi med kärleksfulla ord.

Denna vers var vanligt förekommande på väggbonader förr. Första raden är i princip alltid densamma medan den andra delen varierar en del även om innebörden är i princip densamma.
Det finns tyvärr inte mycket information att hämta om dagens temadag men vi väljer att uppmärksamma den ändå i övertygelsen att vi aldrig kan ge kärleken tillräckligt med utrymme.

I vardagen går vi lätt in i slentrian och då kan det vara bra att ha en dag där man tvingas stanna upp och tänka till lite extra. Vad är kärlek för mig? Det hela börjar hos mig - vad kan jag göra för att sprida kärlek och samförstånd över min närhet och vidare ut i världen, som ringar på vatten?
Jag (Bi) tror mycket på att börja i det lilla och låta den kärlek/värme/glädje man sprider, i sin tur få fortplanta sig genom andra till ett världsomspännande fenomen. Visst är det en fantastisk tanke. Tänk om alla väljer att göra ett medvetet val att visa mer kärlek till sig själv och till sin nästa, på samma dag - det blir många ringar, det!

I dagens alster fokuserar vi på de kärleksfulla orden. Glöm inte att de kan behöva riktas lika mycket till en själv som till andra.


Ibland behöver man få höra att man är vacker. =)
Kort av lillylva


Kärleksfulla ord
Kort av lillylva

Mahlin78 tar tillfället i akt och skickar kärleksfulla kramar ...


Maken har precis fyllt år så ett kärleksfullt kort till bästa älsklingen kändes väldigt naturligt. =)
Kort av Mahlin78

Någon annan kommer att stå som mottagare av nästa hälsning, undrar vem det ska bli ...


Jag tänkte direkt på den stämpel som jag använt för den är kärleksfull tycker jag. =) Ett bra att ha kort blev det, med glitter och bling, rosor och en av mina favoritfärger, nämligen lila. ;)
Kort av Spacegirl

Nästa alster, av Pippin, visar ett par som verkligen tycker om varandra ...


Min systerson Joakim har nyligen gift sig med sin Malin. De ser så lyckliga ut på fotot, därav texten som jag satt dit på den digitala layouten.
Digital layout av Pippin

Kärlek visar sig dock inte bara mellan man och kvinna, här är ett strålande exempel på sysonkärlek.


Min brorsdotter var hela tiden övertygad om att hon skulle få en lillebror. Så lyckan var stor när han äntligen kom! Så visst är han en älskad lillebror.
Layout av Kosepute

Härligt! Chruss får avsluta dagens alsterkavalkad med några verkligt kärleksfulla ord. Visst ligger det mycket i dem.


När jag hittade den här stämpeln så kom jag att tänka på 2 tecknade figurer, hon och han som alltid sa något kärleksfullt till varandra. Så mysigt!
Kort av Chruss



Kort av Chruss

Ta vara på denna kärlekens dag och sprid kärlek och värme runt dig genom ord och handling. En litet ord kan göra stor skillnad för någon känd eller okänd. Bjud någon du möter på ett extra leende, säg något snällt till någon oavsett om du känner personen eller ej. Idag sprider vi kärleksbudskapet som ringar på vatten över hela landet.
Jag skickar massor av eterkramar till alla er läsare, ni betyder allt för oss. =) Önskar er alla en bra kärlekens dag!

Skrotbokens länkar
Då terror vänds till kärlek och styrka av Bi
Skrotboken uttrycker kärlek av maxell
Kärleksfullt med tre hjärtan av maxell

0 kommentarer: