Mitt kreativa rum - Cajaba

on 8 april 2013

av Mahlin78

Alla bilder i inlägget är tagna av Cajaba

Idag visar vi upp det fjärde kreativa rummet i vår årslånga serie på just det temat. Turen har nu kommit till Cajaba.

Vår tanke med denna serie är att inspirera våra läsare till att visa upp sina kreativa rum. Kanske har just du en toppenbra lösning på en förvaring?! Dela gärna med dig, antingen via en kommentar till detta inlägg eller via mail till Skrotboken. Mailadressen återfinns längst ner i detta inlägg.

Jag har haft mitt pysselrum i källaren, ett stort och fint med mitt skrivbord och två stora bord. Då jag fick mer problem i mitt knä blev det jobbigare och jobbigare att gå i trappen så jag flyttade upp ett bord i vardagsrummet. Vilket inte gillades av maken, och han är inte alls pedant på något sätt. Kom sedan på att det rum vi hade till datarum sällan användes kunde jag göra det till pysselrum istället. Sagt och gjort jag började planera.


Så här såg det ut innan alla mina pysselsaker flyttade in. Ett skåp och sängen har vi redan burit ut.



De stora borden som jag ville ha in i mitt pysselrum gick inte att ta in genom dörren. Jag och min goa vän Anna/Hozzan provade på alla sätt. Vi skruvade lös skivan och tänkte tom skruva lös benen men det gick inte. Benen satt fast! Så vi tog det fönstervägen. Tyvärr rymdes bara det ena bordet eftersom jag ville ha mitt skrivbord också där.



Sedan fick maken arbeta.



Och så här blev slutresultatet. Jag har köpt lådor från Ikea som jag sorterat olika saker i och skrivit på vad det är för något. Det blev lättare att hitta. Efter jag tagit denna bild har det kommit till mer lådor.



Här kommer lite bilder på några av mina förvaringar.

Översta bilden: Till vänster om mig på nedersta hyllplanet har jag mina färger och skrivaren står under hyllplanet. Embossingfönen och limpistolen ligger också där, nära till hands. Maken har skruvat en grenkontakt med sex uttag under skrivbordsskivan så vissa saker är alltid ikopplad till strömmen.

Vänstra bilden: Jag har köpt en insats till min plastlåda på Clas Ohlsson. I denna låda förvarar jag distresser och diverse tillbehör till dom.

Mittenbilden: Så här ser det ut i lådan när jag lyfter upp instsen. Några smålådor som jag förvarar olika sprayfärger, akrylfärger, embossingpulver, embossingcreme m.m.

Högra bilden: Jag har fått en låda för linser av min dotter som passar perfekt till mina kritor.




På hyllan ovanför skrivbordet har jag diverse olika burkar med blommor. Jag har mer blommor i mina vita lådor och alla mina rosor har jag i zippåsar (kommer att visa det på en annan bild).



Metallringar gillar jag, ett bra sätt att förvara på.

Översta bilden: Spikarna på väggen satt kvar när jag tömt rummet. Jag använder dem så länge tills jag vet hur jag vill ha det. På en ring har jag satt mina washi tejp. Och till banden har jag köpt ribbon organizier, lite pillergöra att fixa till men värt när det är gjort.

Vänstra bilden: Mina rosor har jag sorterat i färg och nyanser, olika storlekar i olika små zippåsar. Sedan har jag en stor påse för varje färg som jag lägger de små påsarna i. Denna ring hänger på dörrhandtaget så länge.

Högra bilden: Jag har en Colorbox- Stylus/Wand med ovala tips som jag använder till mina distresser, en till varje färg. Jag har även en ink blending foam till varje färg. Dessa har jag också sorterat i zippåsar, skrivit på påsarna vilken färg det är.




Till vänster om mig har jag ett ovalt tårtfat som jag lägger diverse saker på, för att slippa ha det på skrivbordet.



I en annan låda från Clas Ohlsson har jag mina punchar. Tidigare hade alla på en tavellist men tyckte det blev jobbigt att plocka upp och ner när jag åker på träffar.



Vänster bilden: Jag har köpt ett gäng olika storlekar på mina vita lådor. Dessa är ca 35 x 48 cm och jag förvarar spillbitar i dom. Två lådor för enfärgade och två för mönstrade. Jag har valt att göra en med små spillbitar och en med stora spillbitar.

Översta bilden: Dessa lådor har jag bokstäver och stickers i. Hängmappar passar i dessa lådor och jag har sorterat bokstäverna efter sorter.

Nedersta bilden: Plastlådorna har jag sen tidigare och dom passar bra att förvara andra band i, som olika spetsar, garn, floss, ja det som inte är på ringen med band.




På en pall på golvet till höger om mig har jag min lilla väska med alla bra att ha sakerna, nära till hands, bara för att spara axlarna.



Sist men inte minst har jag dessa två förvaringar på ett bord till höger om skrivbordet. I den främre har jag mina enfärgade papper. I den andra har jag lite diverse som inte passar in någon annan stans.



Det var min "lilla" vrå som jag trivs så bra i. Jag har lite planer som jag inte har förverkligat än. Tänker göra en "kladdgarderob" där jag kan ha alla mina färger och kladda bäst jag vill utan att städa undan för varje gång. Så här ser den ut nu, när jag tömt den på diverse skrot. Får tacka maken då det var han som kom med den goda idén att göra om garderoben.


Det var allt för mig! Ha en bra dag! Kramar Carina

Jag hoppas att du som läsare fick med dig något/några bra tips på förvaring av dina pysselsaker. Hur har du löst din förvaring hemma? Lämna gärna en kommentar så vi på Skrotboken kan titta förbi.
Vill du hellre maila oss klickar du på länken nedan.

Skrotboken

Länkar
- Mitt kreativa rum - Mahlin78 av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - cri-kee av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Kosepute av Mahlin78


0 kommentarer: