Mitt kreativa rum - cri_kee

on 21 februari 2013

av Mahlin78

Alla bilder i inlägget är tagna av cri_kee

Idag visar vi upp nästa kreativa rum i vår årslånga serie på just det temat. Turen har nu kommit till cri_kee.

Vår tanke med denna serie är att inspirera våra läsare till att visa upp sina kreativa rum. Kanske har just du en toppenbra lösning på en förvaring?! Dela gärna med dig, antingen via en kommentar till detta inlägg eller via mail till Skrotboken. Mailadressen återfinns längst ner i detta inlägg.


Idag är ni välkommen in till mig och mitt pysselrum. Jag har ett stort rum enbart för mitt kreativa kaos...fast idag är det välstädat. Längst rummets ena vägg har jag ett dubbelskrivbord. Ovanför hänger två hyllplan med plats för album och diverse förvaring.



Under hösten köpte jag mig ett höj- och sänkbart arbetsbord, vilket har varit ett underverk för min onda rygg. Helt plötsligt kunde jag scrappa mer och längre stunder på min lediga tid.



På golvet nedanför har jag en picknickkorg full med det nödvändigaste. Den korgen packar jag aldrig upp utan den tar jag bara med mig och går om jag ska på scrapträff. Då vet jag att jag har det viktigaste med mig. I den har jag min lilla prylväska, dymon, diverse punchar och dies, washitape, cheesecloth, knappar, band och snören och mycket mer. Jag flyttar korgen enkelt mellan mina arbetsplatser.



Min scrapväska på hjul står också alltid framme. I framfickan förvarar jag mina band, spetsar och snören. I locket förvarar jag mina charms, brads, öljetter och pins. I väskan förvarar jag blommor, punchar, stämplar, m m.



Mina sortimentsaskar har jag köpt billigt på Biltema och tycker de är suveräna eftersom innehållet inte kan ramla mellan de olika facken. Jag rymmer åtta askar i locket på min förvaringsväska.



På hyllan ovanför skrivbordet har jag diverse förvaring. Bland annat så förvarar jag mina pärmar med dies och stämplar där.



Pärmarna är cd/dvd-förvaring som finns att köpa på Biltema. I pärmen för dies har jag enkelt gjort sidor av cardstock och övningskörningsskyltar så mina dies sitter fast bra. Skulle de lossna, trillar de endast ner i förvaringsmappen som pärmen står i.



I pärmarna med stämplar, har jag stämplat upp stämplarna på ett vitt papper som jag sedan laminerat. Jag försöker sortera mina stämplar efter märke. Ez-monterade stämplar och clear stamp fästar bra mot den laminerade ytan. De stämplar som omonterade tejpar jag fast med dubbelhäftande tejp. Som ni ser sätter jag stämpel på baksidan av det ark där jag stämplat upp dem.



En stor favorit för mig är de godislådor som jag gratis kan hämta i affären. Det är perfekt storlek. I min scrapväska ryms sex godislådor fyllda med diverse saker. Jag förvarar allt möjligt i dem...punchar, blommor, olika typer av dekorationer, paper pads (bara att lägga ner när man ska iväg på träff, så skyddas dem), m m. Det bästa av allt är att om de skulle gå sönder, kostar det inget att hämta en ny på affären.



Vid skrivbordets ena ände har jag min lilla datorhörna, med skrivare. Allt inom räckhåll, när jag behöver finna inspiration på nätet eller bara skriva ut ett nytt foto.


Det var allt för mig! Jag har som sagt ett stort rum enbart för pyssel och med plats för åtminstone tre pysselvänner vid det stora bordet. Jag hoppas ni fick några bra förvaringstips.

Jag hoppas att du som läsare fick med dig något/några bra tips på förvaring av dina pysselsaker. Hur har du löst din förvaring hemma? Lämna gärna en kommentar så vi på Skrotboken kan titta förbi.
Vill du hellre maila oss klickar du på länken nedan.

Skrotboken

Länkar
- Mitt kreativa rum - Mahlin78 av Mahlin78


0 kommentarer: