Avslutning kortveckan

on 13 december 2009

av Birgitta/Bi

Kommer ni ihåg vår vecka i samband med Word Cardmaking Day - WCMD i oktober?

Vi utlovade då ett avslutande inlägg men det har blivit hängande i luften på grund av sjukdomar med mera, men NU är det äntligen dags för en avrundning.

För oss som jobbade med det hela var det en intensiv, men mycket rolig vecka. Vi prövade "nya" tekniker och kortvikningar. Dessutom var vi ute och sökte inspiration både här och där. Tänk så mycket roligt det finns att göra. Vi lär återkomma till korttillverkningen vid många fler tillfällen.

Över till kortparaden
Först ut har vi ett bidrag från en av våra kära läsare, nämligen Eva J.


Här kommer ett kort jag har gjort med hjälp av er beskrivning på flipflop-kort.

Ska ge det till min mans mormor och morfar som tack för att dom finns och ställer upp =)

Kort av Eva J

Min (Bi) far behövde ett kort. Jag ville det skulle vara lite manligare än de jag annars brukar göra och använde därför endast mönsterpapper och sparsamt med dekorationer. Vad säger ni, har jag lyckats? =) Här kommer i alla fall min tolkning.


Framsidan på ett pengakort som jag försökte hålla i en lite stramare maskulin stil.
Kort av Bi



Insidan - kort av Bi

Sam bestämde sig för att återvinning är ett bra sätt när man behöver ett kort i en hast. Eftersom barnen är vår framtid känns det extra bra att hålla miljötänkandet aktuellt.


Till det här stjärnkortet har jag använt mammas kort från demonstrationen av hur man gör - fast nu har jag pyntat till det. =)

Det blev ett kort till en kompis som fyllde år.

Jag har stämplat inne på bakgrundspappret och det var ett pilligt jobb att göra efter monteringen, men det gick. Sedan har jag dekorerat framför.

Bilderna visar framsidan och sidan 1-3.

Stjärnkort av Sam



Sidorna 4-6 och baksidan av stjärnkortet
Stjärnkort av Sam

Avslutningsvis ett kort till en grabb med pejl på tillvaron.


Ett födelsedagskort till en kille som fyllde år för en tid sedan. =)
Kort av Bi


För att hitta de kort vi publicerade i samband med WCMD klicka på länken nedan så kommer du till förteckningen över alla kortveckans inlägg.

Skrotbokens länkar
Skrotboken uppmärksammar WCMD 2009

0 kommentarer: