Mustaschkampen

on 30 maj 2009

av Samara

Mustaschkampen har pågått under hela maj månad för att samla pengar till forskningen om prostatacancer och även för att upplysa om denna sjukdom. Skrotboken har gjort sin tolkning av mustaschkampen genom att använda mustasch och blåa band.

Det pågår en tävling där män ska låta bli att raka överläppen under maj månad.
Klockan 21.00 lördagen den 30e maj avgörs insamlingstävlingen. Vinnaren, Mustaschmästare 2009, firas i Luleå den 31 maj, upphöjs i TV8s program Ystad–Haparanda och föräras stiligt pris. Läs gärna mer på Cancerfondens hemsida.


Layout av Carola



Min låtsaspappa har mustasch, men alls inte så här stor. När han hade klippt håret så tog han det och la som en jättestor lösmustach över sin egen, och en sån sak måste ju bara förevigas.
Layout av Samara



Denna layout är helt självförklarande gällande temaupplägg... ;)

Materialmässigt handlar det om mönstrade papper som kombineras med diverse "skräppapper". Det är färgprover, en gammal syltburksetikett och en etikett från ett cigarettpaket från Grekland. Till det kommer målat rutmönster på såväl bakgrundspappret som fotots kant, stämplade fordon, ett klistermärke i form av en döskalle, blå band, en egengjord tag, ett ritat fotohörn som påminner om en mustasch i sitt utförande och nätet från någon slags mat.

Layout av maxell



Riktigt manliga närbilder...
Foton av maxell



Jag brukar ibland roa mig med att rita dit mustascher och (sol)glasögon på bilder i tidningen. Nu slog det mig att istället för att använda en sådan bild kan jag rita en mustasch på ett stämplat motiv. Jag hittade denna grabb och vips hade jag gjort mig en tag. Jag ska baskemig ge bort den till någon som har mustasch i en sann Tom Selleck-anda... :)
Tag av maxell



Jag började fundera kring några kända mustascher (och naturligtvis de personer som bar dem) och bestämde mig för att illustrera några av dessa genom att göra ATC-kort med några av de mustascher som var/är typiska utseendemässigt. Dessa kort har sedan monterats på en layout med blåa band.

Kan ni se vilka personer jag har tänkt på?

Om inte lämna en kommentar till inlägget så förklarar jag senare. =)

layout av Bi


Länkar
Cancerfondens hemsida

0 kommentarer: